Riva Halk Plajında İçler Acısı Görüntü Vatandaşlar “İki Yıl Önce Böyle Değildi” Dedi
Riva Halk Plajı’nda kıyı şeridinde biriken yoğun yosun tabakaları, deniz yüzeyindeki kirlilik görüntüleri ve kötü koku iddiaları vatandaşların tepkisine neden oldu. Bölgeyi ziyaret eden bir vatandaş, plajın geçmiş yıllara göre daha bakımsız bir görünüm sergilediğini belirterek temizlik çalışmalarının artırılması çağrısında bulundu.
İstanbul’un Beykoz ilçesinde bulunan Riva Halk Plajı’nda çekilen görüntüler, kıyı şeridindeki çevresel durumla ilgili tartışmaları gündeme taşıdı. Sosyal medyada paylaşılan görüntülerde sahil boyunca yoğun şekilde biriken yosun ve organik materyaller dikkat çekerken, bazı vatandaşlar bölgede kötü koku oluştuğunu öne sürdü.
“İnsan Deniz Sevdasını Kaybeder”
Plajı ziyaret eden bir vatandaş, mevcut görüntülerin bölgenin doğal güzelliğiyle örtüşmediğini belirterek, “İstanbul’daki yer Futbol Federasyonu’nun dibi. Şu manzaraya bakın. İnsan zaten içinde yüzmek istese bile şu görüntüde insanın içindeki bütün yüzme sevdası, deniz sevdası biter.” ifadelerini kullandı.
Vatandaş ayrıca bölgede yoğun bir koku bulunduğunu iddia ederek, “Bir de acayip de kötü bir koku var.” dedi.
Görüntülerde Yoğun Yosun Birikimi Dikkat Çekti
Paylaşılan görüntülerde kıyı hattında geniş bir alana yayılan yeşil renkli yosun birikintileri görülürken, deniz yüzeyinde de organik kalıntıların oluşturduğu tabaka dikkat çekti. Kıyı şeridinde oluşan yoğun birikimin sahilin görünümünü olumsuz etkilediği gözlendi.
Görüntülerde bazı vatandaşların denize girmeye devam ettiği görülse de, kıyı bölgesindeki yosun yoğunluğu ve su yüzeyindeki tabakalaşma dikkat çeken unsurlar arasında yer aldı.
Temizlik Çağrısı
Birikintilerin temizlenmesi gerektiğini savunan vatandaş, “Gelecek buraya, bu kepçeyle alacak bunları, temizleyecek. Görevliler şuraları temizleyip normalde burayı haziran başında yüzülebilir, en azından dinlenilebilir, temiz bir kokunun olduğu bir alan haline getirebilir.” ifadelerini kullandı.
Riva’nın doğal güzellikleriyle öne çıkan bir bölge olduğunu belirten vatandaş, “Şu güzelim Riva’ya bakın. Yazık ya. Üzüldüm yani.” sözleriyle tepkisini dile getirdi.
“İki Yıl Önce Böyle Değildi”
Bölgeyi daha önce de ziyaret ettiğini aktaran vatandaş, son dönemdeki değişime dikkat çekerek, “İki yıl önce geldiğimde Riva böyle değildi. Zaten ben de şaşırdım. Niye bu kadar az, dedim. Dışarıdan bakınca böyle durgun bir su, güzel girilebilecek gibiydi ama şimdi bakıyorum insanlar yemek yiyorlar, dinleniyorlar. Denize giren tek tük kişi var.” dedi.
Vatandaşın açıklamaları ve paylaşılan görüntüler, yaz sezonunun başlamasıyla birlikte plajın temizlik ve bakım durumuna ilişkin beklentileri yeniden gündeme getirdi.
Kaynak: Beykozun Sesi
Tepkiniz Nedir?
Beğen
0
Beğenmiyorum
0
Aşk
0
Komik
0
Öfkeli
0
Üzgün
0
Vay
0