CHP Ankara Milletvekili Adnan Beker: “Ulaşım Esnafının Sorunlarını Çözmek Hepimizin Sorumluluğudur”
CHP Ankara Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Adnan Beker’in ev sahipliğinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde yaklaşık 250 ulaşım esnafının katılımıyla istişare toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıda ücretsiz taşımacılığın mali yükü, mülkiyet hakkı, Bakanlık destekleri ve Ankara trafiğine ilişkin çözüm önerileri ele alınırken, Beker ulaşım sektörünün taleplerini Meclis gündeminde takip etmeyi sürdüreceklerini açıkladı.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Ankara Milletvekili ve TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi Adnan Beker’in ev sahipliğinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde yaklaşık 250 ulaşım esnafının katılımıyla istişare toplantısı düzenlendi. Toplantıda özel halk otobüsü işletmecilerinin yaşadığı ekonomik ve hukuki sorunlar ile sektörün çözüm bekleyen başlıkları kapsamlı şekilde değerlendirildi.
“Bu Konuyu Meclis’e İlk Taşıyan Milletvekiliyim”
Toplantıya özel halk otobüsü işletmecileri, otobüs sahipleri, oda başkanları, şube başkanları, şoförler ve sektörün farklı kademelerinden temsilciler katıldı. Katılımcılar, ücretsiz taşımacılık nedeniyle oluşan ekonomik kayıpları, mülkiyet hakkına ilişkin sorunları ve Bakanlık tarafından sağlanan destek ödemelerinin yetersizliğini dile getirirken, daha önce Cumhurbaşkanı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı tarafından verilen sözlerin hayata geçirilmesini beklediklerini ifade etti.
Toplantıda konuşan CHP Ankara Milletvekili Adnan Beker, ulaşım esnafının sorunlarını Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıyan ilk milletvekili olduğunu belirterek, “Bu konuyu Meclis’e ilk taşıyan milletvekiliyim.” dedi. Beker, milletvekili olarak göreve başladığı dönemde sunduğu ilk kanun teklifinin de ulaşım esnafının sorunlarına yönelik hazırlandığını söyledi.
“Verilen Destek Bir Lastiği Bile Karşılamıyor”
Ücretsiz taşımacılık uygulamasının oluşturduğu mali yükün her geçen gün arttığını ifade eden Adnan Beker, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından belirlenen ücretsiz yolcu taşıma yükümlülüğünün sosyal devlet anlayışıyla yerine getirildiğini ancak sağlanan kamu desteğinin maliyetleri karşılamadığını söyledi.
Beker, “Esnafa verilen destek, otobüsün bir lastiği bile karşılamıyor.” ifadelerini kullanarak, özellikle Ankara’daki özel halk otobüsü işletmecilerinin zarar ederek hizmet vermeye çalıştığını kaydetti.
“Ulaşım Esnafı Sahipsiz Değildir”
TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Üyesi olarak sektörün sorunlarını komisyon çalışmalarında da gündeme taşımayı sürdürdüğünü belirten Beker, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı başta olmak üzere ilgili kurumlarla birçok görüşme gerçekleştirdiğini ifade etti.
Adnan Beker, “Bu ülkenin ulaşım esnafı sahipsiz değildir. Artık laf değil, icraat zamanı. Kanun teklifimiz hazır. İlk fırsatta komisyon gündemine alıp Genel Kurul’da yasalaştırmalıyız. Gece gündüz çalışan, milyonlarca vatandaşın ulaşımını sağlayan bu insanların sorunlarını çözmek hepimizin sorumluluğudur.” açıklamasında bulundu.

Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI
Tepkiniz Nedir?
Beğen
0
Beğenmiyorum
0
Aşk
0
Komik
0
Öfkeli
0
Üzgün
0
Vay
0